Hur behåller man vikten efter en viktminskning?

Hur behåller man vikten efter en viktminskning?

Om du har ansträngt dig nyligen och förlorat en del av din övervikt, grattis! Det är en mycket viktig prestation som med största sannolikhet kommer att gynna din hälsa nu och i framtiden. Nu när du har gått ner i vikt måste du hålla den utanför. Så låt oss tala om några sätt till framgång. Följande tips är några av de vanligaste egenskaperna hos människor som framgångsrikt har gått ner i vikt och hållt sin vikt med tiden.

Tita noggrant på din kost

Följ en hälsosam och realistisk mat vana. Du har påbörjat en sundare livsstil är utmaningen att behålla de positiva matvanor du har ändrat på vägen. I studier med de som har förlorat sin vikt och bibehållt den under minst ett år visar det sig att de flesta fortsatte att äta en kost lägre i kalorier jämfört med deras för-viktminskning diet.

Försök att hålla dina ätvanor så konsekvent som möjligt. Följ en hälsosam kost mönster oavsett förändringar i din rutin. Helger, semestrar och särskilda tillfällen kan utgöra ett problem och onödiga frestelser, så planera i förväg. Genom att göra en plan, är det mer troligt att du kommer att ha hälsosam mat till hands när din rutinmässiga förändringar.

Se till att äta frukost varje dag. Att äta frukost är ett gemensamt drag hos människor som har förlorat vikt och hållit borta extrakilon. Att äta en näringsrik, hälsosam frukost kan hjälpa dig att undvika att få "over-hungrig" och sedan överätande senare under dagen.

Motionera och var aktiv

Vänj dig vid daglig fysisk aktivitet. Individer som har förlorat vikt och behålligt sin vikt motionerade vanligtvis 60 till 90 minuter av måttlig intensitet fysisk aktivitet de flesta dagar i veckan medan högst kalori behov. Detta betyder inte nödvändigtvis 60 till 90 minuter åt gången. Det kan betyda 20 till 30 minuters fysisk aktivitet tre gånger om dagen. Till exempel en rask promenad på morgonen en vid lunchtid och på kvällen. Vissa människor kan behöva rådfråga med sin läkare innan de deltar i denna nivå av fysisk aktivitet.

Håll dig till målet

Du bör kontrollera din kost och aktivitet för att upptäcka potentiella svaga områden. Att hålla anteckningar över mat och fysisk aktivitet kan hjälpa dig att spåra dina framsteg. Till exempel kanske du märker att din vikt kryper upp under perioder när du har ett mycket resor eller när du måste arbeta övertid. Denna typen av förändringar kan vara ett tecken att prova olika beteenden, såsom tillaga din egna hälsosamma mat att ta med på resan och att ta sig tid att använda hotellets gym när du reser. Arbetar du övertid - kanske du kan använda dina pauser för snabba promenader runt byggnaden.

Stöd från familj, vänner, och andra är avgörande för din framgång. Personer som framgångsrikt har gått ner i vikt och höll bort det sig ofta på stöd från andra för att hjälpa dem hålla kursen och komma över några "gupp." Att ha en vän eller partner som också förlora vikt eller behålla ett program viktminskning kan hjälpa dig att hålla motiverad. Du kan hålla denna vikt av och må bra om dig själv!